Ons profiel
Hier wordt een aantal levensbeschouwelijke, pedagogische en onderwijskundige uitgangspunten genoemd. Ze staan apart van elkaar beschreven. Ons idee is echter, dat ze nooit los van elkaar gezien kunnen worden: onze christelijke levensbeschouwing beïnvloedt onze ideeën over opvoeding en deze ideeën bepalen mede de onderwijskundige richting van onze school.
Levensbeschouwelijke uitgangspunten
In ons leven en werken zijn wij afhankelijk van God onze Schepper, Jezus onze Verlosser en de Geest onze Inspirator. De Bijbel is het Woord van God. Hierin openbaart Hij zichzelf en geeft richtlijnen voor een leven zoals Hij dat bedoeld heeft. Ieder kind is een uniek schepsel van God. Het is de taak van volwassenen om (hun) kinderen op te voeden, ruimte te geven, liefde en geborgenheid te doen ervaren. Zorg hebben voor elkaar, omzien naar elkaar, respect hebben voor de ander. Dit zijn zaken die voortvloeien uit onze levensbeschouwing. Ieder mens heeft zijn eigen verantwoordelijkheden, kinderen en volwassenen. Verantwoordelijkheid ten opzichte van zichzelf, de ander en de wereld om hem heen.
Pedagogische uitgangspunten
Ieder kind is uniek. De school zorgt voor een klimaat waarin kinderen goed gedijen: ze voelen zich veilig en durven zich te uiten. Goed voorbeeld doet goed volgen: leerkrachten (volwassenen) dienen een voorbeeld te zijn voor kinderen als het gaat om omgang met elkaar. Kinderen moeten leren verantwoordelijkheid te dragen. Een positieve benadering werkt hierbij het best; waar nodig wordt corrigerend opgetreden.